Naponta frissülő online regény startupperekről, befektetőkről és vállalkozókról

Startupperek

11. Peter

2016. december 08. - Báró Kissfaludy Mihály

- Szia Charles bácsi, köszi, hogy fogadni tudtad a hívásomat. Igazából szakmai tanácsodat szeretném kérni és némi pénzre lenne szükségem, kezdte lendületesen Peter a telefonbeszélgetést.

- Szia Peter, köszönöm érdeklődésedet, egészen jól vagyok már a 2 évvel ezelőtti epeműtétem óta, örülök, hogy eszedbe jutottam. Miről lenne szó?

- Charles bácsi, képzeld, van egy bombajó üzleti ötletem és egy kiváló startupom, a MY Peter. Kellene még ember a cégbe, akik a marketinget, a pénzügyet, a HR-t, a nemzetközi piacralépést tudnák koordinálni és egyenlőre nincs ötletem, hogy honnan lehet szerezni pár ilyen figurát. Neked nincs valami javaslatod? Ja, és ha nem említettem volna, akkor kellene némi pénz is, mert ugye a jó szakembereket rendesen meg kell fizetni.

- Te magadról nevezted el a cégedet? Peter, mesélj nekem röviden az üzleti ötletedről.

- Tudod, Charles bácsi, ez az évszázad üzleti lehetősége. Arról van szó, hogy csinálok egy mobilalkalmazást, amely webshopokra lesz rákötve, mindenfélére a világban és a program képes lesz arra, hogy elemezve a userek viselkedését és döntését, kvázi kitalálja a gondolataikat és ennek megfelelően javasoljon megvásárolandó termékeket és szolgáltatásokat.

- Te csinálod? Te tudsz programozni Peter?

- Hát tudod, igazából nem, de ehhez is keresek most embert. Aki eddig volt, az cserben hagyott és vitte magával az addig elkészített teljes programot.

- Validáltad már az ötletedet?

- Hogy mit?

- Tudod-e, hogy mit akarnak a userek, akik használnák az alkalmazásodat?

- Nem, de szerintem ez felesleges, hiszen én látom át az egész rendszert, én tudom, hogy a felhasználóknak mire van szüksége, teljesen felesleges őket erről megkérdezni.

- Van-e már bármilyen kezdetleges alkalmazásod, ami legalábbi egy kicsit is működőképes?

- Nem, minek, pénz nélkül neki se állok fejleszteni, plusz kell egy programozó, mert én nem értek az üzletnek ehhez a részéhez.

- És miből lesz a bevétel?

- Megkeresem a világ összes webáruházát, tudod elsőként a legnagyobbakat és leszerződöm velük. Úgy képzelem, hogy egy bizonyos százaléknyi jutalékért viszek nekik vásárlókat.

- És szerinted ez a rendszered hatékonyabb és olcsóbb lenne, mint pl. egy hirdetés, amely bevonzza a webáruházakhoz a usert?

- A számításaim szerint mindenképpen.

- Milyen számításaid szerint?

- Amelyeket kiszámoltam, igaz, még nincsen leírva, de ha lesz egy jól megfizetett kereskedelmi managerem is, akkor ő majd jól ki tudja ezt számolni és pontosítani a várható elérést, a célcsoportot stb.

- Peter, szerinted miért adna neked bárki is pénzt egy olyan ötletért, amely csak a te fejedben van, nincsen hozzá semmilyen az üzleti lehetőséget megalapozó számítás, továbbá te képtelen vagy elkészíteni az ötletre épülő szoftveres alkalmazást?

- De Charles bácsi, szerintem a befektetők csak örüljenek maguknak, ha megkapnak egy olyan lehetőséget, hogy elhanyagolható néhány százezer dollárért komoly tulajdonosi befolyáshoz juthatnak a világ egyik legjobb startup cégében! Ez egy igazi kincsesbánya, amivel bármely befektető komoly lehetőséghez és profithoz juthat 1-2 éven belül.

- A világ egyik legjobb startup cége?

- Igen Charles bácsi, a világ egyik legjobb startup cége.

- Mennyi pénzre lenne szükséged Peter?

- Igazán csekély összegről lenne szó, elég lenne 500.000 dollár, ebből fel tudnék venni néhány frankó munkatársat.

- Rendben Peter, átgondolom a finanszírozási lehetőséget és kereslek, ha valamire jutottam!

Zsír, nyomta ki a mobilját Peter, megvettem az öreget! Biztos megadja az összeget, sőt, szerintem még többet is fog utalni kedvenc unokaöccsének!

A bejegyzés trackback címe:

https://startupperek.blog.hu/api/trackback/id/tr2312096137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása