Naponta frissülő online regény startupperekről, befektetőkről és vállalkozókról

Startupperek

30. Gregory

2016. december 27. - Báró Kissfaludy Mihály

Gregory és Chen maga elé fordította az iPad-et és elkezdték nézni a videót. Bár Gregory már látta korábban is, most is megdöbbent a videó profi minőségén, a grafika és a hang kiválóságán. Chen érdeklődve figyelte a bemutatót, amelyen egy nagyon modernnek ható, sokkarú ipari robot épp egy szívműtétet végez teljesen önállóan, minden szükséges teendőt ellátva úgy, hogy orvosokra és asszisztensekre gyakorlatilag nincs is szükség - mindez persze nem élőben, hanem csak ügyesen megrajzolva.

- Meggyőző,- kezdte Chen. A kérdés csupán az, hogy amit a videón láttam, abból mennyi van meg a valóságban?

- Még semmi. De ez nem számít, mert a technológia működik, van egy működő prototípus, amit a lisszaboni közkórházban tesztelünk.

- Remek, tudsz elérhetőséget adni ahhoz az orvoshoz, aki éppen teszteli a terméket?

- Persze, itt a száma, nyújtott át egy cetlit Chennek.

- Ha jól tudom van üzleti terv, marketing stratégia, ami az értékesítés megkezdéséhez szükséges, folytatta Chen. Mire kell nektek a pénz?

- A tömeggyártás megkezdéséhez.

- Tömeggyártás? Egy orvosi robotot? Milyen tömeggyártásban gondolkodtok?

- Éves szinten 15-20 robotot le akarunk gyártani, ehhez kell gyártócsarnok, gyártósorok, emberek, infrastruktúra; egyszóval minden, ami ahhoz kell, hogy a termelést elkezdjük.

- Értem. És mennyire pénzre lenne szükségetek?

- Mindent beleszámítva 15 millió USD kell.

- Eh, az szép összeg. Van beruházási tervetek is, amiből látszódnak a pontos kivitelezési költségek?

- Persze, legközelebb azt is elhozzuk.

- Rendben. Nekem nincs több kérdésem. Nektek esetleg?

- Mi hoztunk magunkkal egy kötelező érvényű befektetési megállapodást, ha nem gond nektek, akkor ezt alá is írhatnánk és akkor mindkét fél bebiztosítaná magát.

- Befektetési megállapodás? Korai ez még fiúk, ha megvizsgáltunk minden információt, legfeljebb akkor és azt is a mi jogászaink készítik elő, nem az általatok hozott papírt fogjuk aláírni. Köszönöm az időtöket, további kellemes estét,- zárta le a beszélgetést Chen.

- Na? Mi a véleményed?- kérdezte Gregory.

- Szerintem ezek kamuznak öregem. Profin kamuznak, de akkor is kamuznak. Na nézzük csak ezt a fecnit a telefonszámmal.

- Felhívod?

- Szerintem beépített ember, de van egy ötletem. Chen kihangosította a mobilját és tárcsázott.

- Halló, itt Chen Wong, a Chensu&Wushu befektetési ügynökség vezetője beszél. Az Ön telefonszámát kaptam meg a Tretzko fivérektől, akik elmondásuk szerint egy operáló robot prototípusát működtetik az Önök kórházában. Meg tudná erősíteni az információt?

- Üdvözlöm, Paolo Mutina vagyok, a lisszaboni közkórház szívsebésze, és igen, dolgozok egy operáló robottal, amit az említett uraktól kaptam. A robot tökéletesen működik, mindenki nagyon elégedett vele, minden nagyon tökéletes. Elnézést, de mennem kell műtétre, üdvözlöm!

- Na, ez gyorsan lerázott minket. Te, ez olyan volt, mintha egy betanult szöveget mondott volna el az ürge, nem?

- De, nekem is az az érzésem, viszont - tárcsázott megint Chen - most jön az ötletem.

- Szia Cecile, Chen vagyok, régen beszéltünk. Igazából csak egy apró információt szeretnék tőled kérni.

- Hallgatlak Chen.

- Működtettek a lisszaboni közkórházban egy operáló robotot?

- Nem.

- Tuti biztos vagy benne?

- Nézd Chen, én vagyok a kórház igazgatója, ha én nem tudok ilyen robotról, akkor biztosan nem működtetünk.

- Rendben, ezer köszönet! Később meghálálom neked!

- Húh, ez elég komoly. Ezek át akartak ejteni engem?

- Erősen sanszos. Szerintem ezek rutinos csalók lehetnek, biztos vagyok benne, hogy már más helyen is próbálkoztak pénzt benyelni. Mivel még élnek, ezért valamennyi pénzt biztosan begyűjtöttek, de annyit nem, amivel komolyan sértettek volna üzleti érdekeket. Mindenesetre jelzem a többieknek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://startupperek.blog.hu/api/trackback/id/tr512096609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása