Naponta frissülő online regény startupperekről, befektetőkről és vállalkozókról

Startupperek

14. Ella

2016. december 11. - Báró Kissfaludy Mihály

- Onni, kaptam egy emailt egy hong kongi figurától, azt írja, hogy egy Skype pitch keretében ad 3 percet, hogy meggyőzzük a projektünk életképességéről. Na, megmondtam, hogy van értelme emaileket írogatni, vagy nem mondtam meg?

- Ella, ki ez a fickó?

- Egy hong kongi kockázati tőkés cég egyik vezetője, nyugi, lecsekkoltam a Google-n, nem kell paráznunk.

- Szerinted készen állunk egy ilyen Skype pitchre?

- Mindenképpen Onni, ne késlekedjünk, kezdjünk hozzá most azonnal!

Miközben Ella nekiállt összeírni, hogy miként kellene összeállítani egy ütős kis pitchet, Onni átugrott a szomszédjukhoz Gunmarihoz, aki a múltkor dicsekedett el vadonatúj GoPro kamerájával. Gunmari kérdés nélkül kölcsönadta a kamerát, Onni pedig sikeresen installálta MacBook Pro laptopjukra az eszközt.

- Felvesszük a pitchet? Nagyon jó ötlet Onni! Ebből nagyon sokat tanulunk! Épp Youtube videókat nézek sikeres és kevésbé sikeres pitchekről, illetve képzeld találtam egy nagyszerű online portált, amely kifejezetten a startuppereket segíti mindenféle jótanáccsal, nézd meg őket te is. 

Közel 4 órát töltöttek a videók, cikkek, fórumbejegyzések áttekintésével és a végén úgy érezték, van némi elképzelésük arról, hogy milyennek kellene lennie a tökéletes pitchnek. Időközben megérkezett a telefonon rendelt pizza is, és amikor azzal végeztek, nekiláttak az előadás előkészítésének. Első lépésben készítettek egy vázlatot, hogy miről kellene beszélniük. A pitchüket két részre osztották, az első rész a technológiai, a második pedig az üzleti potenciál bemutatásról fog szólni. A technológia Onnié, az üzleti rész Elláé lett. Mindketten részletesen begyakorolták az előadásrészüket, majd egymás és a kamera előtt is többször is elpróbálták a prezentációt. Úgy döntöttek, hogy diákat és más prezentációs szoftvert nem fognak használni, a cél az, hogy élőbeszéddel teremtsenek kontaktust a hallgatókkal.

Onni ösztönösen ráérzett arra, hogy hanyagolnia kell a technológiai szakszavakat felvonultató prezentációt és ehelyett a működésről és a technológiai újszerűségről kell beszélnie úgy, mintha teljesen laikusoknak mutatná be a rendszert. Ella az üzleti lehetőség során arra akart fókuszálni, ami a mobil applikációjuk legjobb tulajdonsága: könnyen monetizálható, lesz freemium és fizetős funkciója is, és mivel a validálás során tényleg az derült ki, hogy jelentős mértékben képes megkönnyíteni a userek mindennapjait, ezért már most jelentősnek mondható early adopter létszámmal rendelkeznek. Mindketten átnézték a másik jegyzeteit, hozzáfűzték a maguk megjegyzéseit, így pontosan tudták, hogy a másik miről fog beszélni.

Az előadásokat többször is elpróbálták a kamera és egymás előtt, kitapasztalták azt, hogy a másiknak mennyi idő kell, míg felveszi a fonalat és bekapcsolódik a másik prezentációjába, így a 2 előadás a gyakorlásoknak köszönhetően észrevétlenül olvadt 1 egész előadássá.

Este 8 órára mindketten úgy érezték, hogy a 3 perces pitch tökéletes, vagy legalábbis majdnem tökéletes, készen álltak a Skype prezentációra.

A bejegyzés trackback címe:

https://startupperek.blog.hu/api/trackback/id/tr5212096321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása