Naponta frissülő online regény startupperekről, befektetőkről és vállalkozókról

Startupperek

33. Peter

2016. december 30. - Báró Kissfaludy Mihály

- Te Jason, miért adna bárki akár egyetlen centet is egy egyszerű ötletért, ami valójában nem is biztos, hogy működőképes? Igazából csak egy álmot adnak el, egy víziót és semmi konkrét terméket.

- Olvastam erről a területről pár elemzést, de egyik sem volt meggyőző számomra. Szerintem ezt az álmot akarják megvenni a finanszírozók, illetve mivel alapvetően csak pár dolcsit adnak egyenként a projektbe, valószínűleg úgy gondolkodnak, hogy miért ne támogassam valakinek a klassz ötletét egy hamburger árából, hátha valami tényleg nagyszerűt talál fel a világnak. De lássunk hozzá a komoly munkához. Elhoztam magammal Felipet, ő a helyi kampánygurunk, vele fogod megálmodni és összerakni az első crowfunding kampányodat.

Természetesen nem ingyen csináljuk neked a kampányt, mert meggyőződése szerint minden, amit az ember nulla dollárért kap, az nulla dollárt is ér, hanem az eredményesnek nyilvánított kampány során kapott összeg 5%-t tesszük el tanácsadási sikerdíjként. Itt is van Felipe, üljetek be az egyik mentorszobába és fogjatok hozzá a tervezésnek.

- Szevasz Felipe, szorította meg az érkező kezét Peter.

Felipe szikár portugál srác volt, és amint Peter a bemutatkozás során megtudta, nagyjából 10 éve érkezett az Államokba, hogy szerencsét próbáljon, programozóként kezdte a karrierjét, de szépen lassan átnyergelt az üzleti tanácsadás, start-upok inkubálása és végül a crowfunding kampánytervezés területére. A programozást megtartotta hobbinak, néha besegített helyi cégeknek, ha valami rázós dolgot kellett nagyon gyorsan és hibátlanul megoldani, de ennyi és nem több.

- Peter, az első teendőnk elemezni és meghatározni a céljaidat. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, pontosan kell tudni, hogy milyen célt akarunk elérni és megvalósítani. Szóval a kérdés az, hogy miért akarsz kampányt indítani?

- Pénzre van szükségem, egészen konkrétan, pislogott egy nagyot Peter.

- Peter, hidd el, mindenki ezért csinál crowfunding kampányt. Kell neki a pénz. Szóval ennél azért bővebben kell majd megfogalmaznunk a céljaidat, annál is inkább, mivel ezt a kampány szöveges részeiben is be fogjuk mutatni. Na szóval, tapasztalataim alapján alapvetően 3 ki nem mondott célunk van a kampányban, ezek:

  1. Minél több pénzt bekasszírozni, de legalább elérni a megcélzott kampányösszeget.
  2. Minél nagyobb PR-t és hírverést csapni a fejlesztésednek, lehetőleg bekerülve minden sajtótermékbe, legyen szó online, vagy esetleg print kiadásokról. Azt akarjuk, hogy a te termékedről szóljon minden hír, mindenki a te termékedet akarja már akkor is megvásárolni, amikor még semmi kézzelfoghatód nincs.
  3. Ha a beszedett pénz és a PR/marketingköltéseid különbsége nagyobb nullánál, akkor már menők leszünk és a maradék zsozsót tényleg fordíthatod a fejlesztésre.

- Az első kettőt értem, de miaz, hogy esélyes, hogy nem marad semmi a beszedett pénzből? Így nem is érni akkor meg az egész cécó.

- Az úgy van, hogy addig rendben van, hogy beszedsz mondjuk 100.000 dollárt, de ezt a pénzt csak úgy fogod tudni beszedni, ha egy óriási PR bombát is bevetsz. Hirdetned kell mindenhol, mindenhova be kell kerülnöd és a végén majd meglátod, hogy ez sosem egyszerű, de legfőképpen nem ingyenes. Azaz a kampány alatti PR költéseid gyakorlatilag elvihetik a beszedett pénzt, persze kivételek itt is szoktak lenni.

- De most akkor nekem meg kell finanszíroznom a PR költést előre?

- Igen.

- De nekem erre nincs pénzem.

- Akkor jó eséllyel nem lesz eredményes a kampányod, hacsak éppen nem az univerzum legnagyobb fejlesztését csinálod meg, amire a user-ek maguktól rátalálva azonnal vásárolni akarnak. De hidd el, ennek az esélye kevesebb, mint nulla. Sőt, ha nulla lenne ennek az esélye, még akkor is óriási lehetetlenség lenne a siker.

- Jól van, értek a szóból.

- Szóval mennyit tudsz összekaparni?

- Hát, olyan 5.000 dollárt be tudok vetni, de ez a max. Üres a zsebem Felipe és nem hiszem, hogy tudok még kunyerálni a bácsikámtól lóvét.

- Talán elég lesz az induló PR tevékenységünkre, de ehhez valami nagyot kell durrantanod és persze a saját munkaórádat is beletenni a PR akciók megvalósításába. Persze a legjobb az lenne, ha a pénzeszsákodat kicsit meg tudnád csapolni.

- Várj, megcsörgetem az öreget. Mostanában egy kicsit eltávolodtunk egymástól, de tudom, hogy a szíve mélyén szeret. Nem veszi fel, várj, próbálkozom még párszor.

- Figyelj Peter, biztos nem ér rá, vagy épp alszik. Szerintem próbáld meg majd később. De a lóvé fontos, anélkül kicsi az esélyünk. Hé, más arcot nem tudsz felkeresni, hogy adjon neked zsozsót?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://startupperek.blog.hu/api/trackback/id/tr6812096679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása