Kíváncsi vagyok, hogy vajon mikorra teszik le az asztalomra a döntési anyagukat, tűnődött Charles egy pohár chardoney-jal a kezében, valamiért az a megérzésem, hogy a srácoknak lesz kérőjük szép számmal. Eh, de mindegy is, a lehetőségek jönnek és mennek, a legjobb lehetőség pedig a végén úgyis engem fog megtalálni. Na ki hív, nézett rá Charles a mobiljára, ó az a mihaszna Peter, nyomta ki azzal a lendülettel a hívást. Majd másodszor és harmadszor is. Nem hagy nyugton az a kis tetű, rázta meg lassan fejét Charles.
- Uram, nyitott be az irodába a recepciós, itt vannak a következő vendégei.
Meg is feledkeztem róluk. 2 török fiatal, a bemutatkozó emailjük szerint valami nagyon trendi és üzletileg hasznosítható terméken dolgoznak, igaz, csak félig-meddig nevezhetők startup-ak, mert nem annyira a klasszikus startup iparágban kezdtek el működni, hanem a szépségiparban, de meglátom.
Rövid bemutatkozás és kötelező körök után Altan, a fiatalabbik srác átadott egy ízléses és trendi dizájnnal ellátott papírdobozt Charlesnak.
- Nos, a fejlesztésünk a dobozban található, nyissa ki kérem és győződjön meg a projektünk sikerességéről.
- Mégis mi ez, szagolgatta meg Charles az átlátszó műanyag samponos dobozra emlékeztető, sárgás masszát tartalmazó löttyöt. Romlott tej?
- Nem, nem uram, ez a legújabb fejlesztésünk, a csidi-csudi szőrtelenítő gél és a hozzá tartozó kiegészítő szett.
Mi a fasz, fogalmazta meg egyelőre csak magában Charles az első gondolatát. Hallgatom Önöket, kérem mutassák be a terméküket – tette hozzá most már hangosan is.
- Nos, látom az arcán uram, hogy nagyon megtetszett a termékünk, kezdte Altan, amit nem is csodálunk. A Wakon márka hihetetlen luxust sugároz, látom Önnek is tetszik a doboz és a flakon tapintása, minden rész kialakítására rendkívül nagy figyelmet fordítottunk, külön New-York-i tervezőcsapatot bíztunk meg azzal, hogy igazi luxusterméket csomagoljunk a luxusra éhező vásárlóinknak.
- Oké, azt látom, hogy a külcsín szemetgyönyörködtető. Mi a helyzet a belbeccsel?
- Hát, az igazat megvallva, vette át a szót alapítótársától Erdogan, a termék önmagában nem nagy durranás. De nem is ez a lényeg, mert a vásárlók, a luxusra vágyó vásárlóink úgyis csak a csomagolás és a márkanév alapján fognak dönteni és megvenni a szépségápolási termékeinket.
- Álljunk meg egy szóra, emelte fel mutatóujját Charles, mit jelent az, hogy a termék önmagában nem nagy durranás? Mi van benne? Mitől egyedi?
- Semmi egyedi nincs benne. A gyantát Kínából hozatjuk, teljesen átlagos gyanta, bár ha a termékleírás nem trükközik, akkor nem a legszarabb minőségű gyanta. Talán, reménykedjünk benne. De ismétlem, a termék beltartalma gyakorlatilag bárhol megkapható, nem az a lényeg, hanem a luxus érzete, a kiváló csomagolás, a házhozszállítás, a support.
- De ezt most ugye nem mondjátok komolyan? Vagy ezt tényleg komolyan gondoljátok? – szaladt fel Charles szemöldöke.
- Természetesen komolyan gondoljuk, enélkül nem is fordítottunk volna dollár tízezreket a csomagolás, a design és a márka kialakításába.
- Milyen értékesítési csatornát akartok használni a termék eladására?
- Van már webshopunk, illetve a szájmarketingben hiszünk. Próbáljuk bevinni a terméket nagyobb kereskedelmi hálózatokba, de ehhez azért sok időre van szükségünk.
- Webshop? Majd a luxusra vágyó nyugdíjas vagy újgazdag picsa webshopot fog szerintetek nézegetni?
- Szerintünk igen, mert megkérdeztük a nagynénikénket, aki egyébként Isztanbulban éli a milliomos feleségek kényelmes életét és ő elég gyakran nézegeti a webshopok kínálatát.
- Vagyis megkérdeztétek egy darab hozzátok közel álló ember véleményét?
- Hát, gyakorlatilag lesarkítva a kérdést, igen, de mi akkor is bízunk a nagynénikénkben.
- A becslésetek szerint mennyibe kerülne a márkaépítés, akár csak európai színtéren?
- Az elemzéseink szerint nem sokba, pár millió euró lenne a teljes költsége.
- Pár millióba?
- Igen.
- Ezt a történetet előadtátok már más palimadarárnak, akarom mondani befektetőknek is?
- Persze, Ön ma a negyedik, akinek bemutatjuk a luxus termékünket.
Negyedik, mi a fene, ez akár még sérthetné is azt a kurva önérzetem...tűnödött Charles. – És mi volt a jellemző válasz a terméketekre?
- Hát csak annyi, hogy majd átgondolják és a jövő héten jelentkeznek.