- Szevasz Romelio, milyen volt a menü?
- Ne is mondd, mindig hányok ezektől az egyenízű kajáktól, amiket a gépeken felszolgálnak. A biztonság kedvéért hánytam egyet most is, kacsintott cinkosan Zacharyra.
- Akkor hívom a pincért, hozzon valami ehetőt neked, mégiscsak egy 5 csillagos étteremben vagyunk, itt nem módi az ócska kaja öregem, nevetett Zachary. Te, térjünk rá menet közben az üzletre, tudom, hogy te sem szereted, ha szarakodunk a pénzről. Na mit hoztál nekem?
- Öregem, van a tarsolyomban egy igazán faintos kelet-európai startup, a rossebb se tudja, hogy melyik kis államocskából jönnek, annyi van arrafelé, de nem is ez a lényeg, mert szerintem van bennük kurázsi. Nekünk túl kicsik, meg nehogy már ezen a szinten a völgybe akarjanak kijönni, de szerintem nektek jók lesznek. Valami ottani magát menőnek gondoló tanácsadó cég próbálta őket felfuttatni, de az a megérzésem, hogy eléggé félrevitték őket, de ezt persze majd te is megláthatod. Egy óra múlva találkozunk velük a szállodában.
Farmer, kockás ing és tornacipő. Mindhárom startupper ebben az egyenszerelésben csoszogott be a szálloda különbejáratú kis halljába és vetette le magát a nobook bőr kanapéra.
- Na szevasztok, essünk neki a mai feladatnak, mondjátok el, hogy mit csináltok és mire kellene pénz, - kezdte Romelio.
- Mi vagyunk a Zen-Do-Food startup, egy új ételajánlós alkalmazáson dolgozunk, hihetetlenül ütős a fejlesztésünk, az egész iparágat felforgatja a véleményünk szerint. Na és persze a tanácsadóink is azt mondták, érdemes minél hamarabb berántani az elsőkörös befektetést, lehetőleg tegyük jó magasra a lécet, ne hagyjuk elkótyavetyélni a dolgot.
- Meddig jutottatok eddig?
- Van egy free appunk az App Store-ban, letölthető, működik klasszul.
- Na, lődd át nekem a linkjét, gyorsan ránézek, kérte Zachary.
- Te, kezdte Zachary, letöltöttem az app-ot, de nálam eléggé gagyi a design. Nálatok hogy fut?
- Figyelj, az UX és UI részleg még nem ált össze, ez egy MVP gyakorlatilag, működik, de tényleg elég szar a grafikája, ha lesz lóvénk, akkor többet tudunk erre is költeni.
- Igaz, húzta el a száját Zachary. Mi a helyzet a user számmal? Mennyi letöltőtök és rendszeres használótok van?
- A letöltők körét korlátoztuk, csak itt és Európa pár országában lehet elérni a store-ban az alkalmazást, ezt persze bővítjük, ahogy újabb piacokat tudunk meghódítani.
- Szóval mennyi a szám?
- Nézd, letöltőből van eddig 230, rendszeres használóból olyan 50 user.
- Ez harmatkevés egyelőre...
- Persze, hiszen az elején vagyunk még, mit vársz egy induló startuptól?
- Nem az a kérdés, hogy most mennyi a számotok, hanem az, hogy hogyan lesz ez havonta legalább megezerszerezve az első 12 hónapban. Ha ez sikerül, akkor lehet értelme komoly pénzekről beszélni. Hogy néz ki a modelletek?
- Nézd, titoktartási nélkül erről nem beszélhetek, te is tudod, hogy működik ez...
- Szerintem ezzel akár meg is vagyunk, nem Romélio, gondolom te készültél egy titoktartásival?
- Naná, hogy elfelejtettem, de no para, írom is az sms-t az asszisztensemnek, ő 10 percen belül idehozza, addig akár el is kezdhetitek a modell bemutatását, dobta be Romélio a legjóindulatúbb mosolyát a startuppereknek.
- Na szóval, a mi modellünk abból áll, hogy nem éttermet, hanem ételt ajánlunk a usereknek és pénzt az éttermek és ételalapanyag kiszállítóktól kapunk jutalékként. A rendszer nagyon intuitív, képes többféle preferencia alapján neked ételt ajánlani, képes leszel az egész havi ételszükségletedet előre betervezni, kiszállíttatni. Szóval elég fasza a megoldást.
- Te, fordult Zachary Roméliohoz, én ehhez nagyon hasonlóról már hallottam, nem is egyszer...
- És mi ebben az áttörés és a piaci lehetőség, - kérdezte Romélió.
- Hát, mi mindenkire lövünk, aki eszik. Vagyis az összes ember a Föld nevű bolygón.
- Na álljunk meg egy pillanatra, ilyet senki nem mond. Nincs olyan cég, akinek mindenki a célcsoportja, mert egyrészt rohadt drága lenne nekik reklámozni, másrészt baromi nehéz lenne mindenki igényét kielégíteni. Hol validáltátok az ötletet?
- Szlovákiában és Ukrajnában. Miért?
- Hát, tudod, szigorúan köztünk szólva, nem gondolnám, hogy a ti célpiacotok ez a két ország lenne. Miért nem az Államokban validáltatok?
- Minek validáltunk volna az USA-ban, ha ugyanolyan vásárlókat otthon is elértünk?
- Ez badarság,- üvöltött fel Zachary magából kikelve, hát hogy a fészkes fenéért lenne ugyanaz a user Szlovákiában mint Floridában? Ki mondta ezt nektek?